Thursday, December 13, 2007

Hjälp

Hmmm ni vet den där killen från SD... som jag "kanske" skulle träffa. Har pratat med honom (på msn of course) mer och mer nu (igen). Han är bara en såååååå himla bra kille. Vi kan prata om allt, vi skojar, pratar allvar och strunt. Jag e faktiskt lite småförtjust i honom. Schhh säg inget ;) Dessutom skadar det ju inte att han ger mig komplimang efter komplimang (nej inga sådana där sliskiga, utan bara... typ "Miss Z, du vet att du e bright va?")

Men hur göra nu?

Han vill ju vara singel, skulle kunna tänka sig att träffas men är inte redo för att kasta sig in i ett förhållande. Han e till och med tveksam till om "jag vill bara ses om jag tror att det är förhållande på G" (hans egna ord...)

Så min fråga är nu: Kan man få någon att bli kär, även fast han inte vill?
I så fall hur?? Tror ni det funkar att bara åka dit, laga mat, dricka vin och visa upp the fabulous me?

Snälla söta, ni måste hjälpa...

3 Comments:

Blogger Alla mina pojkar said...

Hmm tveksamt om man kan tvinga nån att bli kär, men visst kan han bli intresserad. Han är ju schysst som lagt ribban redan och sagt att han inte är redo för något, risken finns ju att man fortsätter ses och den ena tror att det är början på något medans den andra ser det som tidsfördriv. Sen kanske du inte ALLS gillar honom när du väl träffar honom i verkligheten ;)

9:58 AM  
Blogger Miss Z said...

Hmm du har rätt. Klart man inte kan tvinga fram känslor. Men locka fram känslor kanske man kan? ;) Ja, det är det som stör mig så att han är genom-sjysst. Han har ju till och med varit ärlig och sagt som det är från början. FYI: Så har jag träffat honom ett par gånger, så det blir ju ingen "blind dejt" direkt.
Fortsättning följer

2:21 PM  
Blogger Li said...

Hej, jag hittade din blogg när jag surfade runt på bloggar som liknar min! :) Har haft precis samma fundering och kom fram till att JA, det kan man. Jag gav visserligen upp mitt objekt, detta för att en annan kille kom och "gjorde" mig kär i honom! Det finns väl inget recept för det, men DET GÅR.

Lycka till :) /Lily

3:07 PM  

Post a Comment

<< Home